Οι σύγχρονες μέθοδοι και τάσεις της επιστήμης της ψυχολογίας και παιδαγωγικής υποστηρίζουν την άποψη ότι ο χρόνος των διαλειμμάτων στο σχολείο, που συνιστά μια ανάπαυλα ανάμεσα στα μαθήματα θα πρέπει να αποτελέσει μια σημαντική όσο το δυνατόν δημιουργική απασχόληση τόσον από την πλευρά της ψυχαγωγίας όσον και της μάθησης.
Από την έναρξη του σχολικού έτους στο κολλέγιο Ρόδου μέσα σε ένα μορφωσιογόνο περιβάλλον τα παιδιά όλων των βαθμίδων κατά την ώρα των διαλειμμάτων ασχολούνται με ένα πνευματικό και ψυχαγωγικό παιχνίδι, το σκάκι.
Στα διαλείμματα τα παιδιά κατά επίπεδο γνώσης και στο πλαίσιο ενός καλά σχεδιασμένου προγράμματος, περνούν ευχάριστες στιγμές.
Σε κάθε διάλειμμα μετά το χτύπημα του κουδουνιού τα παιδιά τρέχουν στις σκακιέρες για να παίξουν με τους συμμαθητές τους, να συναγωνισθούν και να διασκεδάσουν.